Select Menu

Slider

Travel

Performance

Cute

My Place

Slider

Racing

Videos

» » Awas!!! Tektik Warga Afrika Samun Dalam Bas
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post



WASPADA KETIKA MENAIKI PENGANGKUTAN AWAM | Siapa sangka taktik penjenayah terbaru yang melanda negara kita adalah melalui pengangkutan awam terutama bas awam seperti Seranas dan Rapid KL.

Berhati Hati Ketika Menaiki Pengangkutan Awam!
pengangkutan awam
Berhati Hati Ketika Menaiki Pengangkutan Awam!Saya terpanggil untuk menceritakan apa yang diceritakan kepada saya oleh Mr. Desmond (gambar) beberapa hari lalu mengenai taktik awam hitam (negro) yang menjadikan pengangkutan awam sebagai tempat untuk menyamun.

“Kamu harus berhati-hati ketika menaiki bas awam sebab anak kawan saya dah kena samun oleh itu negro. 

Itu negro bawa pisau lipat dan acu pada perut. Itu negro samun semua barang-barang anak kawan saya. 

Handphone, duit semua habis kena sapu.” Kata Mr. Desmond dengan nada serius.
Saya sangat terkejut kerana saya juga gemar menaiki pengangkutan awam. Selain jalan-jalan sunyi, memang tak terlintas dalam benak saya bagaimana pengangkutan awam juga boleh dijadikan tempat aktiviti jenayah.

Sekiranya anda menaiki bas yang juga dinaiki awang hitam, ada baiknya anda jangan duduk bersendirian kerana menurut Mr. Desmond, awang hitam akan datang duduk disebelah anda dan mengacu pisau ke perut.

Mana yang lebih penting? Harta atau nyawa? Sememangnya nyawa itu lebih penting. Namun, kes-kes sebegini tidak seharusnya terjadi di negara kita.

“Buat apa mau lapor sama itu polis? Barang sudah habis kena kebas. Itu negro susah mau cam. Semua muka macam sama.

Lapor pun sudah tiada guna.” Ujar beliau dengan nada bergurau.

Jadi, siapa yang harus dipersalahkan? Kita tidak tahu berapa banyak kes sebegini yang tidak dilaporkan kepada polis.

Pihak berwajib khususnya harus mengambil tindakan yang seawajarnya untuk membendung kes ini. Pihak imegresen pula harus lebih telus dalam melepaskan awang-awang hitam ke negara ini.

Bukan hanya satu dua kes yang melibatkan awang hitam. Sudah terlalu banyak sehingga membuatkan mereka sudah mula memijak kepala orang Malaysia.

JANGAN SAMPAI ANAK DIPANGKU DILEPASKAN, BERUK DI HUTAN DISUSUKAN.

Terima kasih kepada Mr. Desmond atas informasi yang sangat bermanfaat ini. Semoga kita semua akan lebih waspada ketika menaiki pengangkutan awam.

Profil Mr. Desmond

Beliau bukanlah ahli politik yang terkenal. Beliau adalah salah seorang manager di tempat saya praktikal. Kata-kata beliau memang sangat terbaik untuk dijadikan panduan.

Beliau akan berhenti kerja buat sementara waktu

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments

Leave a Reply